![]() |
Zarządzenie nr 60/2023Starosty Skarżyskiegoz dnia 31 sierpnia 2023w sprawie wprowadzenia procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej
Zarządzenie nr 60/2023
Starosty Skarżyskiego
z dnia 31 sierpnia 2023
w sprawie wprowadzenia procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej
Na
podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie
powiatowym
(Dz.U. 2022 r. poz. 1526 oraz z 2023 r. poz. 572) zarządzam, co następuje:
(Dz.U. 2022 r. poz. 1526 oraz z 2023 r. poz. 572) zarządzam, co następuje:
§
1.
Wprowadza
się procedurę przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Starostwie
Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej.
§
2.
1. Niniejsza
procedura reguluje zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej, zwanym dalej Starostwem.
2. Skargi i wnioski rozpatruje się w sposób gwarantujący równe traktowanie stron, zachowanie obiektywizmu, z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa.
3. Skargi rozpatruje Rada Powiatu i Starosta. Wnioski rozpatruje organ właściwy ze względu na przedmiot wniosku.
4. Przewodniczący Rady Powiatu przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków
w poniedziałki w godzinach 15.00-16.00.
5. Starosta przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w piątki w godzinach 9.00-11.00.
6. Ponadto, poza zwyczajowo przyjętymi godzinami pracy, skargi i wnioski przyjmowane są w poniedziałki od 16.00 do 17.00 w Biurze Obsługi Interesanta.
7. Informacja o miejscu i terminach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków podana jest na:
b) stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
c) stronie internetowej Starostwa,
d) w podporządkowanych jednostkach organizacyjnych.
§
3.
1. Skargi
i wnioski mogą być składane pisemnie lub ustnie do protokołu.
2. W przypadku ustnego złożenia skargi lub wniosku, należy sporządzić protokół przyjęcia, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
3. Sporządzanie protokołów z ustnego przyjęcia skargi należy do zadań Biura Rady Powiatu oraz Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
4. W przypadku zamiaru telefonicznego złożenia skargi lub wniosku, należy poinformować zainteresowanego o sposobach złożenia skargi lub wniosku, o których mowa w pkt 1.
5. Skargi i wnioski składane na piśmie, a także protokoły z ustnego przyjęcia skargi i wniosku są rejestrowane w systemie Elektronicznego Obiegu Dokumentów przez Biuro Obsługi Interesanta. Po zarejestrowaniu skargi i wnioski adresowane do Rady Powiatu są przekazywane bezpośrednio do Biura Rady Powiatu, zaś pozostałe do Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
6. O tym, czy pismo jest skargą czy wnioskiem, decyduje treść, a nie jego forma zewnętrzna.
2. W przypadku ustnego złożenia skargi lub wniosku, należy sporządzić protokół przyjęcia, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
3. Sporządzanie protokołów z ustnego przyjęcia skargi należy do zadań Biura Rady Powiatu oraz Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
4. W przypadku zamiaru telefonicznego złożenia skargi lub wniosku, należy poinformować zainteresowanego o sposobach złożenia skargi lub wniosku, o których mowa w pkt 1.
5. Skargi i wnioski składane na piśmie, a także protokoły z ustnego przyjęcia skargi i wniosku są rejestrowane w systemie Elektronicznego Obiegu Dokumentów przez Biuro Obsługi Interesanta. Po zarejestrowaniu skargi i wnioski adresowane do Rady Powiatu są przekazywane bezpośrednio do Biura Rady Powiatu, zaś pozostałe do Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
6. O tym, czy pismo jest skargą czy wnioskiem, decyduje treść, a nie jego forma zewnętrzna.
§
4.
1. Rejestr
skarg i wniosków, dla których organem właściwym do ich rozpatrzenia jest Rada
Powiatu prowadzi Biuro Rady Powiatu, zaś pozostałych Wydział Organizacyjny i
Spraw Obywatelskich.
2. Przy rejestracji skarg i wniosków stosujemy oznaczenia:
a) Skarga – S,
b) Wniosek
– W.
§
5.
1. Biuro
Rady Powiatu koordynuje rozpatrywanie skarg i wniosków należących do
właściwości Rady Powiatu, zgodnie ze Statutem Powiatu Skarżyskiego, zaś
rozpatrywanie pozostałych skarg i wniosków koordynuje Wydział Organizacyjny i
Spraw Obywatelskich.
2. Odpowiedź na skargę lub wniosek w sprawie
należącej do właściwości Starosty podpisuje Starosta.
§
6.
W
sprawach nie uregulowanych w niniejszym zarządzeniu stosuje się odpowiednio
przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
(Dz. U. z 2023 r. poz. 775 i 803) i Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8
stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i
wniosków (Dz.U. z 2002 r. poz. 46).
§
7.
Wykonanie
zarządzenia powierzam Sekretarzowi Powiatu.
§
8.
Traci
moc Zarządzenie Nr 8/2010 Starosty Skarżyskiego z dnia 25 stycznia 2010 roku w sprawie ustalenia procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w
Starostwie Powiatowym w Skarżysku-Kamiennej.
§
9.
Zarządzenie
wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Starosta Skarżyski
Artur Berus
Artur Berus
metryczka
Odpowiada za treść: Anna Bugajska
Opublikował: Ewelina Magdziarz (1 września 2023, 07:51:55)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 474