![]() |
![]() |
|
|
|
![]() |
Uchwała nr 35/81/2016Zarządu Powiatu Skarżyskiegoz dnia 23 sierpnia 2016w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-KamiennejNa podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. 2016, poz. 814)
Uchwała nr 35/81/2016
Zarządu Powiatu Skarżyskiego
z dnia 23 sierpnia 2016
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej
Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. 2016, poz. 814)
Zarząd
Powiatu Skarżyskiego uchwala, co następuje:
§1.
§1.
W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Skarżysku- Kamiennej, stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały Nr 46/96/2015 Zarządu Powiatu Skarżyskiego z dnia 25 października 2015r. wprowadza się następujące zmiany:
1) § 21 ust.2 otrzymuje brzmienie:
„ 2. Do zadań Wydziału w zakresie gospodarowania mieniem należy:
1) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Powiatu oraz nadzorowanie kierowników jednostek w zakresie prawidłowości i legalności gospodarowania mieniem powierzonym do realizowania zadań statutowych,
2) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku powiatu,
3) prowadzenie wykazu mienia powiatowego,
4) prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu (użytkowanie, sprzedaż, darowizna, zamiana, częściowe sporządzanie planu wykorzystania zasobu),
5) sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości Powiatu przeznaczonych do sprzedaży, najmu lub dzierżawy,
6) przygotowywaniu procedur przetargowych na sprzedaż, najem i dzierżawę mienia powiatowego i udział w komisjach przetargowych,
7) przygotowywanie i przedkładanie Zarządowi Powiatu umów na najem i dzierżawę oraz na dostawę mediów i świadczenia usług,
8) prowadzenie centralnego rejestru umów dzierżawy, najmu i użyczenia nieruchomości (z aneksami),
9) kontrola realizacji umów zapewniających dla nieruchomości dostawę mediów i świadczenia usług,
10) gospodarowanie lokalami biurowymi w budynkach i nieruchomościach powiatu skarżyskiego,
11) wypisywanie faktur VAT za najem i dzierżawę nieruchomości powiatu skarżyskiego zgodnie z zawartymi umowami, a także innych faktur VAT,
12) sporządzanie miesięcznego rejestru VAT,
13) przygotowywanie deklaracji podatkowych od nieruchomości powiatu skarżyskiego oraz przekładanie comiesięczne poleceń zapłaty do Wydziału Finansowego, opłat z tytułu podatku od nieruchomości,
14) zabezpieczenie nieruchomości powiatu skarżyskiego, którym nie nadano żadnej formy władania,
15) opracowywanie na potrzeby Zarządu i Rady Powiatu dokumentów o charakterze informacyjno – sprawozdawczym,
16) wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu,
17) podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w zakresie zarządzanego mienia powiatu.”
2) § 23 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:
„ 2. Do podstawowych zadań Referatu ds. Gospodarki Nieruchomościami należy:
1) gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa (np. przekazywanie w użytkowanie wieczyste, ustanawianie trwałego zarządu, dzierżawa, najem, sprzedaż),
2) częściowe prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Powiatu (częściowe ewidencjonowanie nieruchomości, przekazywanie w użytkowanie wieczyste, ustanawianie i wygaszanie trwałego zarządu oraz ujawnienie i wykreślenie trwałego zarządu w księdze wieczystej, częściowe sporządzanie planu wykorzystania zasobu),
3) regulacja stanów prawnych gruntów Powiatu i Skarbu Państwa oraz ujawnienie
w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości stanowiących własność Powiatu i Skarbu Państwa,
4) sprzedaż nieruchomości gruntowej oddanej w użytkowanie wieczyste na rzecz użytkownika wieczystego,
5) sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonych do sprzedaży, do oddania w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę,
6) sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości Powiatu przeznaczonych do oddania w użytkowanie wieczyste,
7) organizowanie i przeprowadzanie przetargów, przeprowadzanie rokowań, dot. nieruchomości Skarbu Państwa,
8) aktualizacja opłat rocznych z tytułu wieczystego użytkowania nieruchomości gruntowych i trwałego zarządu,
9) zmiana stawki procentowej opłaty rocznej za nieruchomości oddane w trwały zarząd i użytkowanie wieczyste,
10) udzielanie zezwolenia na zakładanie i przeprowadzenie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie wyraża na to zgody
11) orzekanie o zwrocie wywłaszczonej nieruchomości, zwrocie zwaloryzowanego odszkodowania lub nieruchomości zamiennej,
12) składanie wniosków do Wojewody o przekazanie nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Skarżyskiego, w tym nieruchomości zajęte pod drogi powiatowe,
13) ustalenie odszkodowania za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne,
14) wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
15) prowadzenie spraw związanych z wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji,
16) prowadzenie spraw związanych z rekultywacją i zagospodarowaniem gruntów na podstawie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
17) prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem projektów decyzji prezydenta miasta, wójta, burmistrza o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz o ustaleniu warunków zabudowy, w części dotyczącej ochrony gruntów rolnych,
18) prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznaniem na własność działki na wniosek osoby, której przysługuje prawo użytkowania działki gruntu z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego Państwu,
19) prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznaniem na własność działki pod budynkami na rzecz właściciela tych budynków w związku z przekazaniem gospodarstwa rolnego Państwu
§2.
Wykonanie uchwały powierza się Staroście Skarżyskiemu.
§3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Zarządu Powiatu
Jerzy Żmijewski
Członkowie Zarządu:
1. Artur Berus …………………………………………
2. Katarzyna Bilska …………………………………………
3. Anna Leżańska …………………………………………
4. Bogusława Krawczyńska …………………………………………
Uchwala_Nr_35_81_2016 (294kB)

metryczka
Opublikował: Agnieszka Góralczyk (26 sierpnia 2016, 14:05:39)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 549